Pálházi Éva - ... és végül megbocsátani ...

2016.04.09 16:26

Igen, kedves, ez még mindig ugyanaz a régi, nehéz feladat.
Megbocsátás!
Hogyan lehet legyőzni az egónk büszke bosszúvágyát ... ?
Hogyan láthatjuk meg a szenvedő lelket az ellenséges maszk mögött ... ?
Hogyan lehet Isten szándékát megérteni és követni ... ?
Akár azt is mondhatod - "Itt van ez a fura alak és a megbocsátásról beszél. De tudja-e egyáltalán, hogy az mit is jelent?!"
Hadd mondjam el a saját történetemet, ahogyan én éltem át ezt a kemény leckét.
 
A második - alkoholista! :-( - férjem soha nem nőtt fel.
Az anyukája - az én anyósom - irányította őt a háttérből és én soha nem lehetettem elég jó.
Amikor a férjem itthon volt egy-két napig és az anyukája hatása gyengült - már majdnem békében éltünk. De néhány nap után már kényszert érzett, hogy meglátogassa az őt és megkapja az utasításokat ellenem ... és a mi kis békénk meg is halt, azonnal.
Az anyósom védte, sőt, anyagilag is finanszírozta a fia alkoholizmusát.
Az ő elveit így lehet egy mondatban összefoglalni - "Egy férfinek innia kell, mert ő dolgozik!"
Anyósom szemében én voltam a legnagyobb akadály, a bűnös lázadó, aki küzdeni mer az ivászat ellen.
"Miért nem engeded az uradat inni?" - kiabálta nekem a kis falusi házunkban.
Igen, ő volt a férjem alkoholizmusának legnagyobb védelmezője  és íly módon ő lett a saját fia öngyilkosságának legfőbb támogatója.
 
A férjem halála után anyósom csendes háborúba kezdett ellenünk elkerülve, figyelmen kívül hagyva, elutasítva nemcsak engem, de két vér szerinti unokáját is. Az utolsó látogatása viharosra sikerült! Ezután a végső drámai nagyjelenet után pedig a mama eltűnt az életünkből.
 
Hónapok teltek el, én pedig túl gyönge voltam, összetörve. Szükségem volt még néhány hétre, hogy jó döntést tudjak hozni, de végül megfogtam az összes gyerekemet és a közeli kisvárosba utaztunk, nagymama látogatóba.
Tudtam - biztosan tudtam! - hogy léteznek fontosabb szempontok.
Fontosabbak, mint az én sértettségem.
Az én két kisebb fiam az anyósom unokája - és anyósom a két kisebb gyerekem nagymamája.
Ezek a "poziciók" Isten által lettek elrendelve és senki nem változtathatja meg őket!
Ki vagyok én, hogy elvegyem a gyerekeimtől a saját nagymamájukat?
 
Látnod kellett volna anyósom arcát, amikor megpillantott minket a küszöbén állva!
Lehet, hogy nem volt boldog, DE az egós játszma azon a napon befejeződött. 
Hosszú évekig - amíg abban a bizonyos kisvárosban tanultak - a gyerekeim támogatták a nagymamájukat. Később én segítettem őt. Hazahordtam és kimostam a ruháját, megvásároltam az ennivalóját és a gyógyszereit. Ápoltam, amikor beteg lett, és több hónapos kórházi kezelés után én hoztam haza a hozzánk.
Ahogyan az évek teltek, lassan megértettem azt a szörny, mély fájdalmat, amit átélt!
El tudsz képzelni egy anyát, aki elvesztette mindkét fiát?
A férjem 40 évesen lett öngyilkos, a testvérét pedig 46 évesen vitte el a  májzsugor.
Egy anya, aki elvesztette mindkét gyermekét!
Isten egy kegyetlenül nehéz feladatot bízott rá egy borzalmas alkoholista férjjel - aki felakasztotta magát több mint negyven éve ... és az én anyósom gyönge volt, nem tudta megtörni a mintát és hagyta, hogy a két fia is alkoholistává váljon. 
Elképzelhetetlenül szörnyű volt a szenvedése.
Ki vagyok én, hogy büntessek egy anyát, aki két gyermekét gyászolja egész életében, végtelen gyásszal?!
 
Ez a felismerés megváltoztatta a kapcsolatunkat. 
Valódi szeretet, egy kedves, bensőséges kapcsolat jött létre közöttünk.
Anyósom ma már idősek otthonában lakik. Rendszeresen meglátogatom és a beszélgetéseink áldott megkönnyebbülést adnak neki. A szörnyű, kínzó emlékei napvilágra kerülnek és elvesztik hatalmukat.
Áldott vagyok! Isten megadta nekem a lehetőséget, hogy segíthessek meggyógyítani ennek a szegény, idős asszonynak a lelkét, hogy segítsek neki megszabadulni az életre szóló szenvedéstől.
És látod, kedves, megkapom érte a jutalmat. 
Mert vannak örök szabályok - minden gyógyítás kölcsönösen működik. Amikor megnyitod a szíved és gyógyítani kezdesz valakit a szereteted által - ugyanez a gyógyítás a te szívedet is erősebbé, gazdagabbá, egészségesebbé teszi. 
Igen, Isten valóban jól érti, hogyan motiváljon minket az Ő feltétel nélküli szeretetének a közvetítésére. 
És csak ez az egy dolog fontos. Egy, egységes, közös szellem vagyunk.
Amikor megbocsátok és segítek valakinek továbblépni - ez a legmagasabb rezgés, amit valaha elérhetek az anyagi valóságban. 
És az én szeretettel teli rezgésem egyaránt gyógyítja a mi egységes, közös szellemünket is!
 
 
Pálházi Éva
 
Angol változat
en-vagyok09.webnode.hu/news/and-to-forgive-at-the-end/

© 2014 Minden jog fenntartva.

Készíts ingyenes honlapotWebnode