Majdnem Mikulás vers

2014.01.24 22:44
 
Pálházi Éva - Majdnem Mikulás vers
 
Akkor még minden tél szép volt,
amint ránk fagyot kiáltott
a szikrázó éles égbolt,
bent német brikett parázslott
 
az izzó vasajtó mögött,
s forró cserepek ápolták
kezeimet, mikor vörös
kínjával a fájdalom járt 
 
széthógolyózott kesztyűmben,
hószünetbe dermedt suli 
helyett kis szánkómba ültem
be, s anyám szuszogva húzni
 
kezdett a közértig s vissza,
s öröm lopózott a percbe, 
csak később lett kristálytiszta
szakadt, hasznavehetetlen
 
cipőjének fázós képe,
izgága várakozásban
hajszoltam a napot, s félve
hittem a jó Mikulásban,
 
listát sok-sok édességről
körmöltem, s jóval azután
tanultam csak meg a szénből
szökő álmos, langy délután
 
égig érő vételárát,
közös sétára várt Zugló,
indultunk, megszokássá vált
program, anyám a kapuból
 
kesztyűjéért visszaszaladt, 
s nem tudtam apró szobánkban 
ennyi ideig mi tarthat,
de széltől pirospozsgásra
 
csípve, boldogan trappoltam,
s a csöndes utcákban mérges
házőrző kutyák hangosan
ellenezték vígkedélyes
 
jöttünket, s a félhomályos
puha otthon csodát rejtett
este hazaérve, már ott
várt, ahogyan beletette
 
- saját kézzel - a Mikulás
csokijait papucsomba, 
s talán egy kicsit bosszús, ám
mégis elégedett voltam,
 
amiért most sem sikerült
tetten érni Őt, de ma már
értem, kapunkból vissza, kesztyűt
hosszan keresni, miért ment anyám.
 
Videó Változat
--->>>
 

© 2014 Minden jog fenntartva.

Készíts ingyenes honlapotWebnode